Saturday 26 September 2009

Petang Raya

Aku b'tolak dr Subang dlm kul 2 ptg..tak jauh kpg aku kat Masjid Tanah, Melaka je...laju skit 1 jam setgh smpi laa..Sampai kat umah mak aku xde sbb dia dah duk umah nenek aku. tak jauh dr umah sebatu je. Dia jaga nenek dan datuk aku..sementara mereka ada lg...Yg tinggal kat umah hy adik2 aku je. Masa aku sampai adik lelaki aku tgh kemas kan umah..rajin aku tgk..adik pempuan aku x blk lg dr kedai dia..tukang jahit camtu laa..kena siapkan tempahan baju. Mula nye aku nak masak buka poser. tp adik aku kata b'buka kat umah nenek aku..so xyah laa aku nak masak..Kat umah nenek aku selain mak aku 2 org mak sedara aku pon ade tinggal sama. Sama2 nak jaga nenek..Mereka dah xde suami..so senang laa..Jam 6 br laa aku g umah nenek aku. Byk gak lauk yg diorg dah masak..sepupu aku pon ade gak sama..Pas buka...aku tolong mak aku tgk2kan lemang yg mmg dah di bakar sejak petang. Sblm aku pulang kat umah aku tapau laa ape yg patut...Hajat aku nak masak kat umah tp mak aku kata x perlu sbb diorg dah masak....Sampai kat umah aku dah penat...so tanggh laa masak esok pagi je laa..

No comments: